- Met Weg naar Succes vind je sneller de baan die echt bij je past! - Bent u werkgever? Klik dan hier

Stap 1: Administratietools

In de vorige stap hebben we uitgelegd waarom het zo belangrijk is om een degelijke administratie bij te houden van jouw zoektocht naar een baan. Er zijn diverse mogelijkheden om deze administratie vorm te geven.

  1. Je kunt Excel bestanden aanmaken en bijhouden. Dit kan werken, wanneer je niet al teveel sollicitaties hebt. Zorg ervoor dat je je CV en motivatiebrieven (in Word formaat) in dezelfde map bewaart als de sheets waarop je bijhoudt waar en bij wie je solliciteert. Maak submappen aan voor de diverse bedrijven waar je solliciteert en bewaar hier de vacaturetekst. Maak ook mappen aan in je e-mailaccount, zodat je alle e-mails over dit onderwerp goed kunt opbergen.
  2. Je kunt ook gebruik maken van onze gloednieuwe sollicitatiemanager. Met deze tool kun je online bijhouden wat je doet, in een heus CRM systeem. In dit systeem kun je een profiel aanmaken, documenten uploaden, acties aanmaken, bedrijfsgegevens bijhouden en vastleggen waarom je eventueel wordt afgewezen. Kortom; de perfecte tool voor jouw administratie. En.. het is gratis.

Wil je meer weten over deze tool? Stuur ons een bericht met je vragen, we beantwoorden ze graag. Ook kun je een account aanvragen. Als je een geregistreerd lid bent van de Weg naar Succes, kun je gemakkelijk een account aanvragen. Gewoon even per email laten weten dat je een account wilt hebben op de sollicitatiemanager.

Binnenkort kun je hier een handleiding vinden voor het gebruik van deze tool. Maar wie weet, kom je er nu zelf al uit.

Wij wensen je succes met de sollicitatiemanager!

 

0
keer gedeeld

Meer weten over ons?

Close

Klik op de social media buttons hieronder, om ons te volgen.