HAAL MEER UIT JE CARRIÈRE MET PERSONAL BRANDING
Wil jij een sterkere positie in je huidige baan, je carrièrekansen vergroten, of aangenomen worden voor een nieuwe baan of opdracht?
Ben je afgewezen na een sollicitatiegesprek of word je niet uitgenodigd? Of word je niet gevraagd voor interessante projecten op je werk, word je niet betrokken bij beslissingen of gepasseerd bij promoties?
Dan is het tijd om te werken aan een sterke personal brand.
Als je jezelf op waarde schat en je maakt dat zichtbaar, zullen anderen ook jouw waarde gaan inzien en jou de plek gunnen die je verdient. Maar hoe bereik je dat?
Dat bereik je door het creëren van je eigen sterke Personal Brand. Niet een oppervlakkige reclameboodschap, maar weten wie je bent, daar trots op zijn, en dat uitdragen én weten hoe je dat in kunt zetten om je doel te bereiken.
Wil jij afwijzingen voorkomen? Geen carrièrekansen missen? Wil jij voorkomen dat je stappen niet zet omdat je twijfelt aan jezelf? Wil je voorkomen dat directies die jou over het hoofd zien bij promoties?
Dan gaat een sterkere personal branding jou zeker helpen! Ik heb hiervoor een leuk en inspirerend traject ontwikkeld die bestaat uit drie stappen.
Wat houdt het traject in?
Stap 1: Bepaal je doel en je motivatie
Formuleer het het doel dat je wilt bereiken met een sterke personal brand. We maken dit zo concreet mogelijk, zodat je hier later in het traject ook gericht aan kunt werken en echt effect kunt behalen. Daarnaast werken we uit hoe Personal Branding jou hierbij gaat helpen. Met andere woorden; welk probleem ga jij oplossen als jij een sterke Personal Brand hebt?
Voorbeelden van doelen;
- Succesvol solliciteren waardoor je als sterke kandidaat naar voren komt en meer kans maakt op die nieuwe leuke baan,
- Het creëren van een sterkere interne positie,
- Profilering en benutten van kansen op interessante projecten,
- Promotie,
- Meer betrokkenheid bij besluitvorming etc.
- Meer zelfvertrouwen en daardoor meer plezier en een ontspannen werkhouding
Voorbeelden van oplossingen;
- Je gelooft in jezelf en weet dat uit te stralen
- Je weet wat je waard bent en kunt dat ook overdragen
- Je kunt goed verwoorden waarom jij geschikt bent voor die baan, opdracht, etc. en weet hierin te overtuigen
- Je kunt dat wat je over jezelf vertelt ook onderbouwen met voorbeelden
- Je verhaal is authentiek en helemaal van jezelf
Hierbij kijken we ook naar de haalbaarheid en je kansen, zodat we echt kunnen werken aan een reëel en haalbaar doel.
"Dankzij Simône leerde ik mezelf beter kennen, waardoor ik een baan kon vinden waar ik echt voldoening uit haal."
Christine, communicatie adviseur
Stap 2. Vergroot het inzicht in jezelf in jou als talentvolle professional
Werk aan een positief zelfbeeld als professional. Leer je sterke kanten, talenten, competenties, persoonlijkheid kennen en krijg inzicht in je drijfveren en successen. Hiermee werk je aan een stevig en positief zelfbeeld. Dit doen we door middel van
• Tests,
• Opdrachten
• Uitgebreide nabespreking.
Je krijgt hierbij een breed en uitgebreid inzicht in jouzelf en jouw talenten. We focussen ons hierbij vervolgens op de talenten, persoonskenmerken en drijfveren die jou gaan helpen om je doel te bereiken. Een sterke personal brand dus die past bij het doel wat jij voor ogen hebt.
“Simône heeft mij door de testen, adviezen en gesprekken laten zien welke mogelijkheden er zijn, mijn vertrouwen en mijn kracht teruggegeven, waardoor ik nu weer stevig in mijn schoenen sta en stappen durf te nemen die 2 jaar geleden ondenkbaar waren. “
Ellen Hartman, management assistent HR, ING
Stap 3. Profileer jezelf, op een manier die bij jou past
Laat zien wie je bent en overtuig de ander van jouw waarde Zelf weten wat je waard bent wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat de ander dit ook ziet. Bij deze stap leer je hoe je dit onder woorden kunt brengen en de ander kunt overtuigen. Waarom jij de geschikte kandidaat bent voor die baan…. Waarom jij die promotie verdient…. Waarom het slim is om jou op dat project te zetten….
Hiervoor is oefening nodig.
Afhankelijk van je doel kun je hierbij kiezen voor bijvoorbeeld
- Werken aan een sterke elevator-pitch
- Jezelf presenteren
- Aanpassen van je LinkedIn profiel en CV
- Oefenen van netwerk-, sollicitatie- of acquisitiegesprekken
- Oefenen van of functionerings- of beoordelingsgesprekken, waarin je stevig en overtuigend overkomt
- Jezelf profileren tijdens meetings, in teamverband of als leidinggevende
“Een paar sollicitatiegesprekken later was het raak: ik heb een heel erg leuke baan gevonden waar ik veel voldoening uit haal en waar ik mezelf weer kan zijn. Ik word gewaardeerd en kom tot bloei! “
Gerda Langenberg, Senior Proces- en Productdeskundige bij DUO
Voor wie is het bedoeld?
- Voor mensen die de baan willen die echt bij hen past
- Voor mensen die iedere dag met plezier naar hun werk willen en s ’avonds voldaan weer naar huis
- Voor mensen die goed zijn in hun vak en dat ook willen laten zien
- Voor mensen die gewaardeerd willen worden en kansen willen pakken
- Voor mensen met ambitie, die zoveel mogelijk uit hun werk willen halen en daar ook echt voor gaan
Voor wie is het niet?
- Voor mensen die zich erbij neer hebben gelegd dat hun werk hen geen voldoening (meer) schenkt
- Voor mensen die de tijd uitzitten tot hun pensioen
- Voor mensen die vastigheid belangrijker vinden dan kansen
- Voor mensen die niet durven laten zien wat ze waard zijn
- Voor mensen die te bescheiden zijn en zich daar achter verschuilen
- Voor mensen die niet houden van verandering en nieuwe kansen
Meer weten over hoe Personal Branding jou zou kunnen helpen?
Maak dan een afspraak voor een gratis en vrijblijvend online adviesgesprek.